Wykaz zadań i wątków tematycznych, dających możliwość kontynuacji zajęć po zakończeniu programu
I temat: Skąd się biorą emocje i jak je traktować
Zadanie 6, część B polega na indywidualnej pracy jednego członka podgrupy nad jedną, wybraną sytuacją lub emocją. Kontynuacja może polegać na wielokrotnym, ponawianym używaniu formularza nr 2, czyli:
- daniu możliwości takiej samej pracy kolejnym członkom podzespołu, a także
- przepracowywaniu kolejno przez każdego z członków podzespołu kolejnych nowych sytuacji i emocji według tego samego schematu analizy, jaki zawiera formularz nr 2.
II temat: Budowanie satysfakcjonujących kontaktów z innymi ludźmi; partnerstwo, przyjaźń, koleżeństwo
Zadanie 5 polega na uzyskaniu informacji zwrotnej w zakresie wybranej skali (spośród skal zawartych w formularzu nr 3) przez niektórych członków grupy. Kontynuacja zajęć może polegać na:
- uzyskiwaniu informacji zwrotnej przez kolejnych mających na to ochotę uczestników
- uzyskiwaniu dalszych informacji zwrotnych w zakresie kolejnych skal formularza nr 3 przez tych samych uczestników
Dodatkową możliwość kontynuacji daje fakt, że w warsztacie koncentrujemy się głównie na „przyjaźni”, tj. tylko na jednym spośród trzech zjawisk wymienionych w tytule warsztatu („partnerstwo, przyjaźń, koleżeństwo”). W zależności zatem od tego, ile da się osiągnąć w trakcie jednego spotkania warsztatowego, w czasie dalszych spotkań (już poza programem), można:
- dokładniej przyjrzeć się każdemu z dwóch pozostałych zjawisk (tj. „partnerstwu” i „koleżeństwu”) według podobnego schematu działania, jak to uczyniono w odniesieniu do „przyjaźni”.
III temat: Rodzina i ja – relacje z rodzicami i rodzeństwem
Zadanie 8 polega na tym, że uczestnicy dokonują wyboru niektórych działań, mających na celu polepszenie relacji rodzinnych wobec wybranego członka rodziny. Kontynuacja zajęć po zakończeniu tego warsztatu może polegać na:
- wzięciu pod uwagę i pracy nad kolejnymi, jeszcze innymi działaniami (które na razie uczestnik pominął, np. ze względu na stopień trudności), jakie mógłby podjąć wobec tego członka rodziny
- wzięciu pod uwagę kolejnych członków rodziny i opracowywaniu planów działania wobec nich
- pracy nad własnymi umiejętnościami, potrzebnymi do realizacji wyżej wspomnianych działań
IV temat: Dlaczego jedni młodzi ludzie dobrze sobie radzą, a inni nie – z czego to wynika i jak to zmienić
Zadanie 4 wersja B polega na uzyskaniu przez uczestnika informacji zwrotnej w zakresie jednej, wybranej przez siebie skali. Kontynuacja zadania w przyszłości mogłaby polegać na:
- uzyskiwaniu informacji zwrotnych w zakresie kolejnych skal formularza nr 5
Zadanie 5 (część A i B) polega na planowaniu własnego rozwoju w zakresie jednej, wybranej skali. Kontynuacja:
- planowanie rozwoju w zakresie kolejnych skal
- planowanie rozwoju przez kolejnych członków podzespołu
Zadanie 6 polega na tworzeniu zintegrowanego planu indywidualnego rozwoju (obejmującego nie jedną, lecz kilka wybranych przez uczestnika skal). W przyszłości:
- plan ten może być wzbogacany, modyfikowany i rozwijany
V temat: Konflikty między ludźmi; negocjacje
W zadaniu 6 członkowie podgrup koncentrują się na wybranych, pojedynczych przykładach sytuacji konfliktowych. Kontynuując zajęcia mogą:
- analizować i planować działania w odniesieniu do kolejnych przykładów sytuacji konfliktowych
- ćwiczyć zachowania w trakcie scenek, opartych na wytworzonych wcześniej zasadach i wnioskach
VI temat: Osiąganie celów życiowych; metoda małych kroków
Zadanie 3 polega na wyborze jednego (albo dwóch) z celów do dalszego opracowania. Kontynuacja to:
- wybór i analiza kolejnych celów pod względem określenia stopnia ich trudności i zdiagnozowania przeszkód
Zadanie 5 polega na opracowaniu planu własnego działania w odniesieniu do jednego, wybranego celu. Kontynuacja w przyszłości:
- opracowywanie planu własnych działań (uwzględniającego metodę małych kroków) z użyciem formularza nr 8, w odniesieniu do kolejnych celów życiowych